Queerpedagogik och Gud i staten

Vi har så underbara lärare i skolorna. Det behöver inte vara svårare än såhär.

Lunchläser dessutom att riksdagsledamoten Else-Marie Lindgren vill att statsministern ska avsluta sina tal med ”Gud välsigne Sverige”. Det är en så komiskt dålig idé att jag faktiskt inte vet vad jag ska skriva. (Och Fredrik Reinfeldt är ju för övrigt inte ens medlem i Svenska kyrkan.)

Etiketter: , ,

Ett svar to “Queerpedagogik och Gud i staten”

  1. saom Says:

    Ofta när jag ser amerikanska presidenttal kan jag inte låta bli att översätta dem i huvudet och varje gång tänker jag på hur patetiskt det vore om något svenskt statsöverhuvud skulle använda sig av samma språk. Det funkar bara inte. Vi pratar inte så.

Kommentera

